الإشراف العام خالد أبو بكر
التوقيت 12:14 م, بتوقيت القاهرة

تابعونا على

أبلغ عن خبر كاذب

ابحث معنا

اعتزال ريهام سعيد.. شاهد حلقة "السمنة" التى تسببت فى إيقاف برنامج "صبايا" على قناة الحياة

كتب محمد سعودى
ريهام سعيد

ريهام سعيد

السبت، 24 أغسطس 2019 01:32 م

بعد اعتزال ريهام سعيد، يرغب الكثيرون فى مشاهدة حلقة الإعلامية ريهام سعيد التى تحدثت فيها عن "السمنة" عبر برنامجها "صبايا" الذى يذاع على قناة الحياة، لذا يقدم موقع "فالصو" بعض الأجزاء من الحلقة التي تحدثت فيها ريهام سعيد عن "السمنة".

 

 

حلقة ريهام سعيد التى تسببت فى اعتزالها

وقالت ريهام سعيد في إحدى حلقتها عن السمنة :"امبارح اتكلمنا فى التخن، وعارفة أنى مملة لأنى بتكلم فى الموضوع ده كل يوم صبح وضهر وليل.. لأنه فى واحد كان حطط صورتى على الانترنت وبيقول بصوا قبل عملية التجميل... أنا مناخيرى زى ما هي، ومفيش أى عمليات تجميل عملتها.. مفيش غير 25 كيلو خسيتها... التخن بيغير معالمك فعلا".

وأضافت "الناس التخينة ميتة، عبء على الدولة وعلى أهلها.. الناس التخينة بتشوه المنظر".

 

 

تفاصيل اعتزال ريهام سعيد

وقررت الإعلامية ريهام سعيد اعتزال العمل الإعلامى والتمثيل بعد أزمة حلقتها عن "السمنة"، حيث قالت فى فيديو عبر صفحتها الرسمية على "إنستجرام" منذ ساعات: "بما إن هناك حملة ممنهجة من خلال المواقع اللى بتنزل كل 3 دقائق حاجة من الصبح تقوّم بيها الناس علي، فمجرد أن يقرأ أحد أننى أهنت الناس البدينة ومرضى السمنة، وبما إننا شعب بيكسل يقرأ ويشوف، فبصدق على طول ويزيط مع الزيطة ومش مهم بقى الست دى حالها وعيالها، مش مهم بقى، مش مهم نكذب ونصدق الكذبة".

 

 

وأضافت :"المهم إن أى حد ساهم فى وقفى النهارده من الصحفيين والمواقع هم ناس بتكذب لأنى مقلتش ولا حاجة.. والله العظيم ما قلت ولا حاجة.. كل الناس اللى بتكتب تعليقات تحت الأخبار فى المواقع واضح إنها سامعة وحافظة مش فاهمة".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#ريهام

A post shared by Reham Saeed (@rehamsaidofficial) on

 

اعتذار ريهام سعيد

واعتذرت ريهام سعيد عما صدر منها من سوء فهم قائلة :"بعتذر لكل الناس اللى زعلت منى عن سوء فهم لأنى لم أقصد إنى أهين أى حد.. ومش بعتذر عشان أرجع للشاشة تانى، أنا خلاص مش هشتغل فى الإعلام تانى ولا التمثيل تانى، لأن أخطر حاجة على مريض السمنة وكل حاجة هو الضغط وأنا من 16 سنة مضغوطة".

 

 

Short URL

الأكثر قراءة