الإشراف العام خالد أبو بكر
التوقيت 01:17 م, بتوقيت القاهرة

تابعونا على

أبلغ عن خبر كاذب

ابحث معنا

مقلب وشربوه.. بسمة وهبة تتلاعب بالإخوان على طريقة عمرو أديب وتفضح تآمرهم (فيديو)

خالد عمار
الإعلامية بسمة وهبه

الإعلامية بسمة وهبه

الثلاثاء، 03 ديسمبر 2019 05:32 م

نشرت الإعلامية بسمة وهبة، مقطعا مصور على صفحتها الخاصة على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك تتحدث فيه عن سبب اختفائها من على شاشات التليفزيون بعد الحكم ببراءتها في اتهامها بسب وقذف المخرج والنائب خالد يوسف.

 

وقالت بسمة وهبة في مقطع الفيديو: "الحمد لله الشكر لقضاء مصر العادل، ومبروك لكل ضيوفي الأعزاء، وبرنامج عمل فريق شيخ الحاره، والإعلامي الكبير طارق نور، والفنانة الكبيرة رانيا يوسف، وقناه القاهره والناس، على صدور حكم البراءة في جميع القضايا المرفوعة ضد البرنامج، وأشكر زوجي العزيز المحامي الكبير علاء عابد، والمحامين أعضاء مؤسسته القانونية".

 

اقرأ أيضا..

بسمة وهبة تبكى بعد ختم القرآن على روح هيثم أحمد زكى.. ماذا طلبت من الجمهور؟ (فيديو)

 

وتابعت: "لم أتعاقد حتى الآن مع أي قناة فضائية مصرية بسبب الشرط الذى تضعه للتعاقد، وهو عدم وجود قيد على الحديث أو سقف لمناقشة القضايا".

 

 

واستكملت: "من حقي كمذيعة أن تتحدث دون وجود قيد أو تعليمات بالحديث في موضوعات دون غيرها".

 

مجهول لـ"الوطن".. بسمة وهبة تدخلت للصلح بين أصالة وزوجها طارق العريان

 

وقالت في الفيديو: "إيه المشكلة لما انتقد الرئيس، مفيش حد فوق النقد، هل كلامي ده ممكن يخليهم يحطوني في ترقب الوصول وأنا راجعة مصر وأدخل في تحقيقات؟، لماذا وضعتم سورا كبيرا حول الوزراء والمحافظين والسفراء.. نريد أن يرتفع السقف.. نريد أن نتنفس.. عاوزين أكسجين".

 

وفي فيديو جديد، خرجت وهبة، اليوم، الثلاثاء، للرد على بعض قنوات الإخوان التي دعتها للانضمام لها عقب الفيديو الأول.

 

وقالت في الفيديو الجديد: "أنا بشكر كل الناس اللي دعتني للانضمام، زي محمد على الحقيقة أنا مش هقدر.. أنا لا بشم ولا بسكر ولا بلعب قمار، فمش هينفع.. المرة الجاية.. الفيديو بتاع إمبارح للأسف كان برومو البرنامج الجديد مع قناة أون، أنا ماضية معاهم من شهر".

 

وواصلت: "هو كل الناس محمد على ولا إيه، أنا بسمة وهبة، اللي بتقولوا بتدافع عن البلد والنظام، أمال أطلع أبيع البلد زيكم؟".

 

واختتمت: "بتقولوا بتقبض وبتاخد كام مليون، كام مليون إيه، أنا بشتري البلد إنتوا بتبيعوا البلد، إنتوا اللي بتاخدوا ملايين، فمتغلطوش الغلطة دى تاني.. وأشوفكم في البرنامج الجديد".

 

بسمة وهبة تزور والدة "شهيد الشهامة" محمود البنا.. وأمه: عايزه حق ابنى (فيديو)

 

بسمة صاحبت الفيديو بتعليق قالت فيه: "أنا مش هبيع مبادئي ولا بلدي لأنى لا بشم ولا بسكر ولا بلعب قمار ولا واكلة فلوس أيتام ولا عليًا شيكات وكل كلمه تخص الحرية اتقالت في الفيديو حتحصل في البرنامج إن شاء الله.. حتشوفوا وتتعلموا يعني إيه وإزاي حرية الرأي والتعبير يا متآمرين".

 

Short URL

الأكثر قراءة