الإشراف العام خالد أبو بكر
التوقيت 02:07 م, بتوقيت القاهرة

تابعونا على

أبلغ عن خبر كاذب

ابحث معنا

شذى تكشف التفاصيل الكاملة لمرض هيثم شاكر وإلى أين وصلت حالته الصحية

كتبت: شيماء عبد المنعم
هيثم شاكر - أرشيفية

هيثم شاكر - أرشيفية

الأحد، 18 أغسطس 2019 11:03 ص

بعد طرحه ألبومه الجديد أعلن المطرب هيثم شاكر، أنه تغيب 5 سنوات عن الساحة بسبب إصابته بمرض خبيث، لكنه لم يكشف تفاصيل المرض، وإلى أين وصلت حالته الصحية الآن، لذلك قررت المطربة شذى توضيح ما حدث مع هيثم بالتفصيل باعتبارها صديقته المقربة.
 
 
كتبت على انستجرام "من إمبارح بيجيلى تليفونات اللى زعلانين منى علشان أنا من أصحاب هيثم القريبين، وكنت عارفة ومقولتش على مرضه واللى أصلا بيشكك إن هيثم كان تعبان عمومًا علشان مش هينفع أرد على كل المكالمات هيثم كان فعلا مريض بمرض خطير، ربنا يبعد كل شر عن أى حد يا رب والحمدلله هو تعافى بس".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

#shaza#shazaofficial #shazaofficialshaza #شذى# @haythamshakerofficial #من امبارح بيجيلي تليفونات اللي زعلانين مني علشان انا من اصحاب هيثم القريبين و كنت عارفه و مقولتش على مرضه و اللي اصلا بيشكك ان هيثم كان تعبان #عموما علشان مش هينفع ارد على كل المكالمات #هيثم كان فعلا مريض بمرض خطير ربنا يبعد كل شر عن اي حد يا رب و الحمدلله هو تعافى بس هو لسه في حاجات كتير محروم منها و أهمها حاجه أساسيه لأي كائن حي و هي نعمه الأكل هيثم لحد دلوقتي و هيفضل كده ميقدرش ياكل بشكل طبيعي و ده سبب اختفاءه كل الفتره دي و ( توضيح ) و سبب ان هو فقد كتير جدا من وزنه #عموما محدش بيسيب نجاحه بمزاجه و يختفي و مش معنى ان اي حد بينزل صور و لا بيبين انه مبسوط ان دي بتكون الحقيقه #كل واحد عندوا حته مستخبيه محدش عارف عنها حاجه # انا كتبت كده علشان محدش يلومني ليه مكنتش بقول و عموما برضوا هيثم هو اللي مكنش حابب حد يعرف حاجه عن كل معاناته دي علشان اصحاب النفوس المريضه ميفهموش ان هو بيعمل اي حوارات علشان يبرر بيها غيابه و لما قرر يعرف جمهوره و اصحابه عرفهم و هو منور و فرحان بنجاح ألبومه اللي في وسط كل ده كان مهتم برضوا مينزلش بأي حاجه و كان عندوا اصرار يعمل البوم محترم #مبروووك يا هيثوم و حمدلله على سلامتك # و افرح بتعبك في ألبومك و بالناس اللي بتحبك #معرفه_قديمه #❤️😘😘#egypt

A post shared by SHAZA (@shazaofficialshaza) on

 
وأضافت: "هو لسه فى حاجات كتير محروم منها وأهمها حاجة أساسية لأى كائن حى وهى نعمة الأكل هيثم لحد دلوقتى وهيفضل كده ميقدرش ياكل بشكل طبيعى وده سبب اختفائه كل الفترة دى و(توضيح) وسبب أنه فقد كتير جدا من وزنه عمومًا محدش بيسيب نجاحه بمزاجه ويختفى ومش معنى إن أى حد بينزل صور ولا بيبين إنه مبسوط إن دى بتكون الحقيقة كل واحد عنده حتة مستخبية محدش عارف عنها حاجة".
shazaofficialshaza_67287149_633434823816189_7490954733866013860_n
 
وتابعت: "أنا كتبت كده علشان محدش يلومنى ليه مكنتش بقول، وعموما برضو هيثم هو اللى مكنش حابب حد يعرف حاجة عن كل معاناته دى علشان أصحاب النفوس المريضة ميفهموش أن هو بيعمل أى حوارات علشان يبرر بيها غيابه و لما قرر يعرف جمهوره وأصحابه عرفهم وهو منور وفرحان بنجاح ألبومه اللى فى وسط كل ده كان مهتم برضو مينزلش بأى حاجة، وكان عنده إصرار يعمل ألبوم محترم مبروووك يا هيثوم وحمدا لله على سلامتك وافرح بتعبك فى ألبومك وبالناس اللى بتحبك معرفة قديمة". 
 
 

وكان قد علق هيثم شاكر، على مرضه فى تدوينة عبر صفحته على إنستجرام قائلا: "من أيام قليلة نزل ألبومى الجديد "معرفة قديمة".. الحمد لله على ردود أفعال الجمهور عليه مفرحانى ومخليانى مبسوط جدًا بكل تعليق ورأى ونقد عن الألبوم.. شكرًا لكل واحد قال كلمة حلوة عن أغانى الألبوم الجديد وأول فيديو كليب منه، صدقونى حاولت أقرا كل تعليقاتكم وآرائكم".

 

هيثم شاكر يعلن تعافيه من مرض خبيث
هيثم شاكر يعلن تعافيه من مرض خبيث

 

اقرأ أيضًا:

بعد إصدار ألبومه بشهر.. وفاة الفنان الكويتى حمود ناصر

أنا غير لـ عمرو دياب.. اسمع أغنية "الهضبة" الجديدة التى اجتاحت السوشيال ميديا

كاظم الساهر نافيا شائعات اعتزاله: أحتاج إجازة لعمل ألبوم جديد

 

وأضاف: "شكرًا لكل الزملاء المحترمين على مباركتهم ودعمهم.. عارف إن الغياب كان فترة طويلة، لكن كان فعلًا غصب عنى أى تأخير.. 5 سنين عن آخر ألبوم ليا كان بسبب مرض خبيث مش حابب أتكلم فى تفاصيله، كان اختبار لصبرى والحمد لله تعافيت منه، وكان سبب فى التأخر عن الانتهاء من الألبوم الجديد".

 

وتابع: "إن شاء الله مش هغيب عنكم كتير وهفضل أشتغل على أعمال تليق بقيمتكم.. بشكركم جميعًا.. الحمد لله.. هيثم شاكر".

 
Short URL

الأكثر قراءة