الإشراف العام خالد أبو بكر
التوقيت 01:11 م, بتوقيت القاهرة

تابعونا على

أبلغ عن خبر كاذب

ابحث معنا

تصريحات يوسف الشريف تتسبب فى إغلاق حساب خالد سرحان على "فيسبوك".. اعرف حصل إيه

كتب محمد حسين
الفنان خالد سرحان

الفنان خالد سرحان

الخميس، 02 يوليه 2020 05:00 م

بعدما انتقد الفنان خالد سرحان، تصريحات الفنان يوسف شريف، حول رفضه المشاهد الساخنة في أعماله الفنية، تعرض حساب "سرحان" الشخصي، عبر موقع التواصل "فيسبوك"، لحملة ريبورتات تسببت في إغلاقه.
 
وهاجم الفنان خالد سرحان، عبر حسابه على موقع فيسبوك، تصريحات يوسف الشريف والفنان محمد أنور الذى أعلن هو الآخر رفضه المشاهد الجريئة.
 
وعلق سرحان، على تصريحات محمد أنور ذكر فيها أن "على فكرة بقى هو صح والله العظيم وأنا نفسي اللي لسه ببدأ عملت حاجات وندمت إني عملتها ونفسي ربنا يسامحني عليهان افتكر إنك لما بتموت وأنت سايب صدقة جارية بتنفعك في قبرك وتزود حسناتك، ممكن كمان تعمل عمل يعتبر ذنب جاري وبعد ما تموت يفضل يزود سيئاتك".
 
وقال خالد سرحان: "وبعدين؟ ده فن يعني شادية وفاتن حمامة ويسرا وماجدة الصباحي وصباح وهند رستم وميرڤت أمين، يعني إيه نبدأ حاجة جديدة شبه الفن، بس نسميه إيه وعلى مزاج مين؟ انا بقول نسميه التوبة".
 
Capture
 
لكن بعد هجوم كبير تعرض له في التعليقات، تم إغلاق الحساب الشخصي لخالد سرحان.
 
وكانت تصريحات الفنان يوسف الشريف، حول رفضه المشاهد الساخنة في أعماله الفنية، أثارت حالة جدل كبيرة في الوسط الفني بين مدافع ورافض للأمر.
 
 
وكان يوسف الشريف قال في لقاء تليفزيوني مع الإعلامي رامي رضوان: "في قيود شوية أنا بحطها لنفسي زيادة عن أي حد تاني، ودي حقيقة حتى لو وصلت لدرجة العقود.. دي حقيقة بقالها 10 سنين أو أكتر.. الكلام ده من بعد فيلم هي فوضى في 2007".
 
وأضاف:"بدأت أفكر بالطريقة دي.. الحقيقة أنا شايفها حرية شخصية طالما مبضرش حد.. أنا مبستريحش لو بقي فيه مثلا مشاهد ساخنة أو قبلات أو أحضان.. دي قاعدة بطبقها على نفسي بس.. بدأت أحط قيود بسبب المشاكل لأن قبل كده اتفقت معاهم على ده ووقت التنفيذ غيروا كلامهم".
 
واستطرد الفنان يوسف الشريف: "وهنا أنا لا أزايد على زملائي أو إني أحسن منهم، بالعكس كلهم ليهم الاحترام ومنهم من يقدمون أعمالا محترمة دون أن يتعمدوا هذه الطريقة.. عشان بس الكلام ميتفهمش إني بزايد عليهم أو بقول إني أحسن منهم.. خالص".
 

 

Short URL

الأكثر قراءة