الإشراف العام خالد أبو بكر
التوقيت 07:44 ص, بتوقيت القاهرة

تابعونا على

أبلغ عن خبر كاذب

ابحث معنا

بعد أزمة تصريحات يوسف الشريف.. ناهد السباعى تتحدث عن المشاهد الجريئة فى أفلامها

كتب: محمد الأحمدى
الفنانة ناهد السباعى

الفنانة ناهد السباعى

الإثنين، 29 يونيو 2020 10:00 م

أثارت تصريحات الفنان يوسف الشريف جدلا كبيرا على مواقع التواصل الاجتماعى، مما دفع بعض الفنانين للتعليق عليه.

 

الفنانة ناهد السباعى تعلن تضامنها مع قضية "فيل الهند".. اعرف قالت إيه

ناهد السباعى تستعيد ذكريات مسلسل "الجامعة" بهذه الطريقة (صور)

 

وانتقدت الفنانة ناهد السباعي، الهجوم الشديد الذي تعرض له الفنان يوسف الشريف، عقب تصريحاته الأخيرة بأنه يشترط في تعاقداته عدم تقديم مشاهد ساخنة.

 

أوضحت ناهد، خلال حوارها مع الإعلامية لميس الحديدي ببرنامج "القاهرة الآن" المذاع على قناة "العربية - الحدث"، أنها تدافع عن الحرية عموما وليس عن يوسف فقط، لأن كل إنسان حر في قناعاته طالما لا يضر غيره، مضيفة: "يوسف نجم كبير جدا جدا، بيهتم إن كل الناس اللي بتشتغل معاه تبقى مبسوطة، محدش عنده مشاكل هو بيعمل مشاهد ولا.. اللي عنده مشكلة ميتفرجش أو ميشتغلش معاه.. مينفعش اختلف معاه عشان عنده قناعات غير قناعاتي".

 

 

وعن رأيها في تقديم المشاهد الساخنة في الأعمال الفنية، قالت ناهد: "أنا ليا خطوطي والحدود اللي عاملاها لنفسي.. ده حاجة ترجعلي أنا والمخرج ونحدد هنعمل ده ولا لأ... دي حرية بيني وبين المخرج.. المشاهد له الحق يقبل ده أو ميقبلوش.. أنا 90% من النجوم الكبار رأيهم زيي".

 

وروت ناهد، موقفا تعرضت له في تصوير أحد الأفلام، حيث طلب منها المخرج أن تظهر بالملابس الداخلية فرفضت، قائلة: "المخرج قالي بعد ما تطلعي م الدش هتتصوري لابسه الملابس الداخلية، قولتله لأ مش هعمل كده، ده مكنش موجود في الاسكريبت.. قالي ما أنتي اتصورتي في فيلم يوم للستات بالمايوه.. قولتله معلش هي تفرق بالنسبة لي أنا حرة دي قناعاتي وتفكيري براحتي".

Short URL

الأكثر قراءة