الإشراف العام خالد أبو بكر
التوقيت 08:56 ص, بتوقيت القاهرة

تابعونا على

أبلغ عن خبر كاذب

ابحث معنا

ريهام سعيد تتحدث عن "شماتتها" فى سما المصرى.. اعرف قالت إيه (فيديو)

كتب: محمد الأحمدى
الإعلامية السابقة ريهام سعيد

الإعلامية السابقة ريهام سعيد

الإثنين، 29 يونيو 2020 07:00 م

بعد الجدل حولها الفترة الأخيرة حول شماتتها فى الحكم الصادر ضد الراقصة الاستعراضية سما المصرى، وجهت الإعلامية ريهام سعيد رسالة إلى وسائل الإعلام.

 

ريهام سعيد لمتابع اتهمها بالشماتة فى حبس سما المصرى: "هو أنت بتقرأ برجليك"

خليك فى البيت لو ظروفك تسمح.. ريهام سعيد تعلق على قرارات الحكومة بشأن إلغاء حظر التجوال

 

ونشرت ريهام فيديو جديد عبر حسابها على Instagram، أوضحت خلاله أنها منذ بدء قضية سما المصري لم تعلق على الموضوع بأي وسيلة، ولم تتواصل مع أي صحفي بشأنه، لذلك أي تصريحات منسوبة إليها في هذا الشأن غير حقيقية.

 

وتابعت: "أنا عندي حاجات أهم بكتير.. أنا مركزة في شغلي وحياتي مبعلقش ع حد.. ولو سمحتوا بعض السادة الصحفيين اللي بيكتبوا أخبار مغلوطة عني من زمان وادوا الناس فكرة مش حقيقية.. والبرامج اللي بتقول تقول أخبار مش حقيقية عني برا مصر وجواها.. بيتهيألي كفاية.. من كتر ما اديتوا الناس فكرة مش حقيقية عني بقيت مش عارفة نفسي".

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Reham Saeed (@rehamsaidofficial) on

 

وأضافت ريهام: "لو سمحتوا أنا لا عايزة حد يعلق عني ولا أعلق على حد .. أنا أكبر وارقى من إن يتقال على لساني كلام زى ده، ده نصيبى.. الحقيقية أنا عندي أمل إن الموضوع ده يقف، في صحفيين محترمين كتير مبيعملوش ده".

 

جدير بالذكر أن الدائرة الأولى بمحكمة جنح القاهرة الاقتصادية، برئاسة المستشار رامي منصور، قد قضت يوم السبت الماضي، بمعاقبة سما المصري بالحبس 3 سنوات و300 ألف جنيه غرامة، لاتهامها بالتحريض على الفسق والفجور.

 

Short URL

الأكثر قراءة