الإشراف العام خالد أبو بكر
التوقيت 02:16 ص, بتوقيت القاهرة

تابعونا على

أبلغ عن خبر كاذب

ابحث معنا

رشا شيحة تنشر صورة نادرة لها برفقة شقيقتها هنا على "إنستجرام"

كتب: محمد الأحمدى
رشا شيحة وأختها هنا شيحة

رشا شيحة وأختها هنا شيحة

الإثنين، 11 مايو 2020 12:00 م

حرصت رشا شيحة، الأخت الكبرى لكل من هنا وحلا ومايا شيحة، على نشر صور تجمعهن معا دائما من مختلف المراحل.

 

ونشرت رشا عبر حسابها على موقع الصور والفيديوهات Instagram صورة لها مع شقيتها هنا شيحة، وهن فى مرحلة الطفولة.

 

أحمد فلوكس: ماكنتش عاوز أطلق هنا شيحة بس أنا راجل صعب وصعيدى

أحمد فلوكس: أنقذت هنا شيحة من الحبس ومكنتش عايزها تشارك محمد رمضان فيلم الديزل

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Oldie but Goldie 🤍🤍🌟

A post shared by Rasha shiha رشا شيحا (@rashashiha) on

 

وفى سياق متصل، كشف الفنان أحمد فلوكس، للمرة الأولى، سبب انفصاله عن هنا شيحة، مؤكدًا أنها لم تستطع تحمل طباعه الصعيدية الشديدة، وأنه يتمنى الارتباط بسيدة جميلة كانت زميلته فى المدرسة.

 

وقال "فلوكس" خلال لقائه ببرنامج "شيخ الحارة" على قناة "القاهرة والناس"، مع إيناس الدغيدي: "مكنتش عاوز أطلق هنا شيحة لأنها جميلة جدًا ومن الناس اللي قابلتهم وما يتعوضوش.. كانت بتحبني جدًا وست بمليون راجل ولكن أنا كرجل صعب.. صعيدي حتى لو ماروحتش الصعيد طول عمري.. وعصبي جدا وفي نفس الوقت هنا ما يتفرطش فيها بسهولة بس هي اللى طلبت، وطبيعي اللى هتطلبه هنا هعملهولها لغاية ما أموت".

 

 

 

وعن كيفية دخوله الفن، أضاف فلوكس: "ما دخلتش الفن عن طريق والدي، بالعكس هو كان رافض.. أنا دارس إعلام قسم تصوير.. وأبويا كان عاوزنى أشتغل في البيزنس.. وبالفعل أنا دلوقتى فاتح شركة.. لأن الفن ما بقاش هو اللي تربينا عليه.. وأكبر دليل على كلامى، إني كنت بروح الجامعة بميكروباص.. يعنى تعبت في البداية".

 

وعن حقيقة خلافه مع النجم محمد رمضان، وما إذا كان الأخير يستبعده من أعماله الفنية، قال أحمد فلوكس: "أنا اللي ما بشتغلش مع أي حد، بنقي اللي بشتغل معاهم.. ما حدش يجبرني أشتغل مع حد.. بعد عادل إمام ومحمود عبد العزيز ما بتكلمش على نجوم.. محمد رمضان صاحبي واشتغلنا في أكتر من مسلسل.. وعمري ما اتغريت على حد.. التمثيل شغلانة الأنا.. وهو ده اللي اتعلمته من أبويا، وقبل كده شاركت كممثل كومبارس في أغنية الدنيا مجنونة وخدت 50 جنيه".

 

وبسؤاله من هو نجم مصر حاليًا، قال فلوكس: "أحمد السقا مدرسة كلنا جرينا وراها.. أما أحمد عز لما اشتغلت معه في الممر لقيته بيشتغل على نفسه بشكل مش طبيعي وبيحترم كل الناس.. أما أمير كرارة، تعب جدًا في حياته وأخد السلم من تحت.. وأعرفه من أيام الجامعة".

 

Short URL